Alla inlägg under januari 2010

Av Camilla Viklund - 29 januari 2010 14:18

Ja då har man gjort en jobbnatt igen....o nu sitter man o försöker vakna till. Har fått i mig frukost sen läst igenom alla mina favvobloggar. Såg ut att kunna bli en väldigt lugn natt men så fick ja en sjukis till Duved vid 1 tiden. Härligt med den snöstorm som va....hmmmm not

Fan bitvis såg man inte mycke framför bilen....som tur va höll sig både dom 4-fota vännerna sig i skogen o folk hade vett om att stanna hemma.

Men ja höll på att kunna bli kvar i Duved några timmar....när ja hade lämnat att tanten hemma hos henne skulle ja backa ner från gården....bara de att där de va som brantast började bilen på att glida åt sidan.....KARAMBA....men som tur va lyckades ja vrida upp bilen på rätt spår igen.


På vägen hem önskade ja att man va kille alltså....fan de är inte roligt att behöva stanna för att man är så pinknödig att man ser blåvalar framför sig....sökte skydd bakom bilen men de hjälpte fan inget....tror nästan ja hann förfrysa mina ädla delar......de blåste ju isbitar....-18 grader....på med rumpvärmen på max när ja kom in i bilen igen....aaahhhhh skönt med värme.


Tillbaka i stan va de bara att fortsätta ner på Pilis för att hämta flygtaxi....va lite tidig så ja ställer mig på ett ställe där ja inte tror kunden ser mig....hahaha va ja misstog mig....hon hade sett mig hela tiden.

Hon tillhörde dom här som är pigga o glada på morgonen....man fick ett glatt go morron när hon hoppade in...sen satt vi o pratade.

Dom övriga på turen va väl inte lika pigga men dom va inte sura för 5 öre iaf.... ena mannen som ja hämtade tittade på bilen o tyckte:

- Hmmm ja hade inte beställt hämtning av flygbussen heller....sen skrattade han.


Efter man lämnat flyget va de bara till att åka hem o slänga ner skallen på kudden för att få några timmars sömn.

Nu ska man snart hämta upp lite barn....sen lämna av ett annat barn hos momma...äta lite middag sen slöa lite till innan man ska ge sig ut o jobba natt igen.


PUSS & KRAM!!!

Av Camilla Viklund - 27 januari 2010 13:21

Hade en tuff helg när de gällde jobbet.....inte riktigt van att jobba morgonpass. De är verkligen inte min starka sida att kliva upp tidigt på morgonen. Hade jobbat rätt så många timmar först på fredagen....sen klev ja upp kl 5 på morgonen för att åka in till stan o börja jobba. Dum som man är tar man på sig ett sånt pass så då får man skylla sig själv.

De värsta va att på kvällen hade vi taxigalan oxå....trodde man skulle kunna vila lite under dagen men se de gick inte riktigt som ja hade tänkt mig. Så fort man lutade sig tillbaka för att lura lite så fick man en körning.....tacka vet ja Statoil o Pressbyrån....jäkligt gott kaffe där.


När man slutade passet va de bara till att åka runt o hämta upp lite kollegor som skulle me på förfesten.....sen hade man turen att man hade fått låna sig en dusch oxå.

Sen ner på Marité där kalaset skulle hållas.....va inte samma stämmning o upplägg som på Gamla Teatern. Maten va rätt så hyfsad....ja är som inte någon fantast av rött kött o de här köttet levde ju nästan på tallriken. Fisk är de värsta ja vet att äta så den fick ja inte i mig alls....smakade en liten pytte bit o de räckte för mig.

Sen va de lite trist att man kunde inte se prisutdelningen....hade en stor jävla pelare ivägen....fick bara höra allt. Efterrätten va suveränt go....den hade ja kunnat äta hur mycke som helst av.

Önskar bara att man hade varit lite piggare....kände mig som inte riktigt på G där...sen lite malplaserad oxå som nykter. Drog mig som undan o satte mig själv. Satt o tittade på alla andra istället....på hur en del uppför sig tex....hahahaha skrattretande.


Söndagen skulle ja oxå ha jobbat men min snälla man gick ut o jobbade istället för mig......så nu har man haft flera dagar ledigt....ska väl ut o jobba lite ikväll. Typ 4 timmar blir de väl....alldeles lagomt för mig =)

Är lite jobbigt att sitta i bilen för många timmar.


Nä nu ska man brotta på Philip lite kläder o gå ut en sväng


Kram på er

Av Camilla Viklund - 27 januari 2010 13:11

Ja då har de gått en vecka till innan ankomsten för en liten till i familjen. Min övriga familj o vänner har stått ut en vecka till med mig oxå.

Igår va ja på uruselt humör....ena stunden kände ja mig på topp....nästa super irriterad för att sen känna mig gråtfärdig. Är så jävla jobbigt när humöret svänger så här. Brukar inte vara på så dåligt humör....får annars höra att ja alltid ser så glad ut o är på sånt positivt humör. Skyller på dessa jävla hormoner som löper amock i kroppen min.

Lillemannen växer o frodas i magen....full fart på kvällarna när man ska till att sova. Känns som om han försöker gräva sig ut ibland....o inte kommer de bli bättre ju mer han växer...men de är underbart på samma gång.

Dom andra barnen gillar att sitta o hålla en hand på magen.....

Philip kom häromdagen med en toarulle o satte mot magen...han skulle se om han hörde bebisen....go plutt han är =)


Lyckades lägga in en liten länk på bloggen oxå idag. Men innan ja förstod mig på hur man skulle göra....då höll datorn på att få sig en liten flygtur genom rummet.

Av Camilla Viklund - 22 januari 2010 08:27

Nu sitter man som en zombie i soffan o försöker vakna till liv....inte de lättaste på morgonen för mig kan ja lova. Fan att de ska vara så svårt att vara pigg när man vaknar.

Man har alltid varit sjukt morgontrött....blir lite avis på dom som skuttar ur sängen på morgonen o ser oförskämt pigga ut o kommer på jobbet hurtigt glada o pigga. Själv är man som värsta zombien o surkarten på morgonsidan. De får inte gå fel på en milimeter för mig...då är hela dagen förstörd o ja är på skit pissigt humör....djävulshornen kommer fram o de sprutar nästan eld ur munnen på en då....tror ja ska ta o slänga på en panna kaffe till så kanske ja vaknar till.


Har nu jobbat 2 pass i lilla Moa....de har gått väldigt bra. Har som tur är inte haft några tyngre körningar än utan de har varit lättsamma flygkörningar mest.

Ska ut nu sen när lilleman har vaknat....ska han o ja äta frukost sen åka in till stan o byta av Einar.

Hade turen att få köra en kändis upp till Åre häromdagen.....hur trevlig som helts dessutom...satt o pratade om ditt o datt halva vägen upp. Kul när så pass kända människor som han nu är visar sig vara så super trevlig.

Igår va ja nog lite lätt förvirrad....eller hmmmmm de är ja ju jämt så de var väl värre än vanligt. Upptäcker när ja har jobbat ett tag att ja har lyckats ta på mig 2 olika par skor när ja for hemifrån.....som tur är va båda svarta hahahaha....satt o småskrattade för mig själv i bilen när ja upptäckte de. Tur att de inte är någon kund som tittar en på fötterna.


Tog o färgade mitt hår igår oxå....nu är man svart som en korp i håret igen....skönt att ha fått bort utväxten som har stört mig.

Jäkla hår till att växa som värsta ogräset....tycker inte att de är så länge sen ja färgade de o nu har de hunnit växa nästan 5 cm.


I helgen ska Bröl-Bert få lite ompyssling av Rickard....bilen gråter lite svarta droppar undertill. Så han ska få lite ny packning så kanske han blir glad igen....sen åka till doktorn igen o se om dom godkänner han.


Nu har min lille skrutt klivit upp så nu ska vi mysa till oss i soffan innan de är dags för lite frukost......kram på er

Av Camilla Viklund - 19 januari 2010 16:34

Ja då har man kommit en vecka närmare....nu är de exakt 3 månader kvar innan den nya familjemedlemen är tänkt komma ut. Men vi får väl se om de blir på dagen eller om han kommer tidigare/senare.

Magen har väl växt lite mer men man behöver ju inte lägga ut nya bilder varje vecka eller.


Läser en annan blogg om en tjej som oxå är gravid. Men hon ligger 3 veckor efter mig. Fan va hon gnäller o klagar om hur äckligt de är med en liten person i magen. Hon är betydligt större än mig....fast hon verkar framhäva sin mage nå enormt mycke. Hon bara klagar över allt hela tiden tycker ja....varför skaffa barn om de nu är så hemskt.


Ja funderar på om ja har en framtida steppare i magen....fan va han lever om på kvällarna o nätterna när ja ska till att sova. Man ser hur hela magen bara hoppar omkring....ser ganska roligt ut. Men samtidigt är de skönt....för då vet man att han lever där inne o växer =)


Har fortfarande inte varit o köpt min blutsaft....har hela tiden glömt bort de när ja har varit på affären....måste skärpa mig med de.

Måste även fara o köpa mer järntabletter....dom är snart slut. Kan ingen komma på sånna med godare smak???

Fast ja vet att dom gör gott för mig o lillskrutten.

Av Camilla Viklund - 19 januari 2010 16:17

Äntligen har Moa kommit ut i trafik igen.....tog bara nästan 1 månad innan dom fick till henne. Fan de är helt otroligt att de ska ta sån jäkla tid för att byta en motor. Men nu ska man börja tjäna lite pengar igen =)

Åkte i henne en sväng idag o de känns skönt att äntligen komma upp en bit från vägen. Gruvar mig lite bara för att köra rullstol med den. När ja ska hålla på att lyfta rampen är väl de största problemet. Men ja har blivit inplanerad på sånna pass att de inte kommer att vara så mycke av den varan.


Ska försöka ta mig in till stan någon dag den här vecka oxå....har lite saker som måste inhandlas innan lördags galan. Imorgon blir de till att fixa med håret oxå....måste försöka få bort utväxten min....fan att man ska vara så ljushårig....de syns så väl när man har färgat håret svart.

Sen måste de fixas med naglarna oxå....man vill ju försöka vara lite fin iaf.

Måste försöka dejta J oxå så ja får nyckeln till hennes lägenhet så man kan duscha efter jobbet o göra sig klar med håret o sminket.


Har hållit på att städat lite här hemma idag....måste passa på när andan faller in. Skulle vilja göra om så mycke....handla lite nya möbler, måla om i vissa rum. Men de får vänta tills man har lite mer pengar. Första möbelinköpet i så fall kommer att bli en ny soffa. Den man har håller på att gå sönder snart....ungarna har använt den som stutsmatta. Vill ha en soffa med diva...som ser så grymt sköna ut. Sen vill ja ha en ny TV-bänk....men den ja har sett o vill ha kostar alldeles för mycke....men som tur är finns dom på beg marknaden o dom ja har sett är i riktigt bra skick.

Tänk om man kunde få vara rik för en dag =)

Herreligen va ja skulle handla då...hehehehe


Nu blir de till att laga lite mat till barnen som verkar vara matsugen....fiskpinnar o potatismos står på schemat idag. Men som vanligt är de alltid någon som klagar på maten. Tänk om man för en gångs skull kunde slippa höra gnället om va de blir för mat.

Men de verkar bara inträffa om man lagar typ pizza, hamburgare, pannkaka.....annars så gnäller alltid någon om att den inte tycker om maten. O ja vägrar laga flera olika sorter ut dom får äta de som serveras.

Av Camilla Viklund - 17 januari 2010 13:09

Man börjar nu vakna till efter nattens jobb.....ligger här i sängen med min mini data o en kopp kaffe o tittar på skidåkningen. Philip o Einar har åkt iväg en sväng så de är alldeles tyst här hemma....för tyst egentligen.

Mina andra buspojkar kommer lite senare hit.....snart har ja alla mina älsklingar hos mig igen.


Natten va seg att jobba....hände inte mycke på stan heller. Dom flesta har väl supit ifrån sig men man lyckades skrapa ihop några kronor iaf.


Va en sväng till Järpen igår....Maria o ja va ju som tvungen att kolla vad som hade hänt med grabbarna grus....men inte va dom nå annorlunda jämfört med tidgare. Fattar inte vad tjejerna hade gjort med dom.  Maria visade en kalas härlig backe som vi bara va tvugna att galoppera uppför.....kunde som  inte hålla mig. Fan va härligt de va.....en hel evighet sen ja va ute med Tandis. O de känns i låren idag kan ja lova...men de va värt de.


På lördag är de dags för taxi galan oxå....efter många velande fram o tillbaka så har vi anmält oss....ett tag kände man som inte för att gå på galan. De kändes motigt med tanke på alla motgångar med MOA....men vi anmälde oss tillslut. Nu har ja bara problem med va ja ska ha på mig. Hittar inga leggings som passar mig....att de ska vara så omöjligt. Tröjan är klar men ja måste ju som ha något nertill oxå.

Sen ska håret färgas....har ju årets fulaste utväxt nu....de funkar som inte.

Sen blir de lite stressigt på lördagen oxå....ska först jobba 06-17....skynda mig iväg o duscha....får ha med mig kläder o alla ateraljer i taxin under dagen....sen iväg på galan. Blir som ingen förfest träff för mig inte.

Men man träffas ju lite senare istället.


Nä nu ska ja ta o masa mig ur sängen tror ja o fylla på kaffe koppen

Av Camilla Viklund - 14 januari 2010 10:41

Nu har kylan åter kommit för att se till att vi håller oss inne.....va less ja blir på den. Man törs ju inte vara ute nå länge med risk för att man förfryser vissa kroppsdelar. Vill nu ha lite varmare väder så man kan vara ute med barnen. Dom håller ju på att gå i taket här hemma när dom inte kan vara ute o rasa av sig.

Passade på igår att åka in till stan en sväng....skulle kolla hur de gick för lilla Moa o om hon blir klar någon jävla gång.

Nu har vi blivit lovad att hon ska komma ut på fredag....men de tror ja inte på förren ja ser de.


Philip passade på att åka på Barnens Hus o köpa sig pistoler för sina pengar som han fick i julklapp. Kändes så knäppt när han stod där med sin lilla plånbok o lägger upp sina pengar för att betala. Känns så dumt när barnen betalar leksaker med sina egna pengar alltså.....vill gärna säga till dom att spara på dom....mamma betalar istället. Men de är ju fel de....dom ska väl samtidigt lära sig att saker kostar o man kan inte få allt gratis.


Kvällen tillbringade man framför TV:n med en hel del X-box spelande....hahahaha.....helt jäkla sjukt att man kan sitta o skicka textmedd mellan varandra från ett tv-spel. Humor alltså....skrattade varje gång ja fick ett meddelande. Synd bara att de inte går att spela Lego Batman via X-box live.


Meningen idag va att man skulle åka upp till Järpen en sväng o sticka ut med Maria o hästarna. Hon ringde mig igår o va helt uppihejsan.....dom hade tydligen skenat med dom nya medryttarna....hmmmmmm säger ja bara.....de har dom aldrig någonsin gjort med oss. Fattar ingenting vad som hänt. Ja o Maria har kunnat busat o pressat dom hur mycke som helst men dom har aldirg stuckit iväg med oss o man har hela tiden haft kontrollen på dom.

Förmodligen testade dom väl dom nya tjejerna till max.....hoppas på bättre väder på lördag så kan man sticka ut en sväng då istället. Har abstinens efter att få vara med mina gospojkar. Längtar till sommaren när dom har kommit hem igen....o lilleskrutten i magen har kommit ut o blivit lite större. Då ska både ja o Tandkräm bli slanka o fina....hahahahhahaha.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket namn ska man välja??
 Oskar
 Eddie
 Oliwer

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards