Alla inlägg under augusti 2009

Av Camilla Viklund - 31 augusti 2009 08:45

Ja då var det en ny vecka igen.....börjar med en ledig dag :)

Har haft en intensiv helg....började med att jobba ett 12 timmars pass på fredagen...lätt seg när man kom hem kl 5 på morgonen...dök ner i sängen för att få sova några stackars timmar innan jag skulle kliva upp för att följa med Maria på kurs med hästarna kl halv 11.

Blev väckt första gången kl halv 8 av att Philip står brevid sängen o stirrar på mig...lyckas somna om för att sen vakna med kaffe på säng.

Åker upp till Maria för att lasta hästarna...Tandkräm den tjurskallen ville inte gå in i transporten...tog fan en evighet att få in han....Sebbe han skuttade in utan problem. Drog sen iväg upp till Österåsen.

Hade första passet kl 13....ett pass som gav mig rätt så mycke...Tandis va jätteduktig oxå....härligt när det går bra o båda hästen o jag fattar vad man ska göra. Andra passet som började kl 16 gav inte nått tyckte ja....de hade ja lika gärna kunnat hoppa över...men en underbart härlig dag var de. Väl hemma igen hämtade jag pizza på LaCita...svullade i mig den o sen tvärslocknade jag på soffan....sov fram tills de var dags att göra sig i ordning för att åka o jobba...hade ett nattpass fram till 06...men jag va inte hemma förren kl 07.

Söndag var en segdag....slödag....man gjorde inte många knop utan man satt mest o degade i soffan...for iväg med barnen sen på kvällen.


Nu ska jag o Philip äta frukost innan vi ska ta o dra in till stan en sväng.


PUSS & KRAM!!!

Av Camilla Viklund - 28 augusti 2009 08:48

Fick ett väldigt roligt telsamtal igår....fan vad jag skrattade när jag fick höra vad den personen hade att berätta för mig.

Stog ute på flyget just då men jag var tvungen att gå ut därifrån för jag kunde inte titta på den personen det handlade om utan att bli full i skratt. för det var ju så komiskt att just h*n befann sig ute på flyget samtidigt som jag får de samtalet

 Hahahaha humor alltså =)


Sen fick jag höra att hon som ringde mig dessutom hade blivit uppraggad av en kund när hon körde hem han....vad är det som får killar man kör hem att tro att man skulle vilja följa med dom in när man kommer fram till deras hem????? Snälla nån...hur jävla desperat får man vara. Då har dom raggat på krogen...inget napp....raggat på matstället efter krogen...inget napp...äh vi provar med taxichaffisen istället....skulle inte tro det alltså....skulle aldrig aldrig aldrig följa med in....dessutom hade den här kunden erbjudit henne pengar om hon följde med in....helt jävla sjukt alltså....visst dom enda pengarna man vill ha är för taxiresan....snacka om att vara en vidrig karl

Av Camilla Viklund - 28 augusti 2009 08:35

Ja då var det fredag då....segt att kliva upp tidigt varje dag....men barnen måste ju få frukost innan dom åker iväg till skolan....så det är bara att pallra sig ur sängen...fixa frukost medans man kokar  en STOR panna kaffe till sig själv...men det tar ändå flera timmar innan jag har vaknat till.


For iväg o tränade igår innan jag skulle börja jobba...H & J kom oxå dit...kändes lite segt men skönt ändå...medans man höll på att träna för fullt kommer det 2 st äldre damer av större kategori dit....kör lite uppvärmning sen kommer dom till gymdelen där vi håller till....glor som FAAAAAN o viskar som små fjortisar till varandra....jag o J får fan krupp på dom. Alltså så gör man inte...blir så less på dom som glor...inte fan sitter ja o stirrar på andra när jag tränar...ja är helt upptagen med mitt istället.

Inte nog med det utan jag skuttar in i duschen på Friskis...eftersom jag skulle ut o jobba på en gång....tro på fan dom kommer in dit oxå...gaaaaaaaaaa.....panik...fortsätter med sitt globlängande o viskande även där...tror aldrig jag duschat o bytt om så fort någon gång...hann knappt torka håret...det droppade om mig när jag gick iväg=(

Irritersamma människor det finns alltså....kommer dom dit någon fler gång o håller på så där igen kommer jag att bli less....bara för att dom såg ut som valrossar

Av Camilla Viklund - 27 augusti 2009 08:28

Jag leder fortfarande..... nu ska man ha 514

Av Camilla Viklund - 27 augusti 2009 08:12

Att det ska vara så tungt att kliva upp på morgonen...ändå gick ja o la mig tidigt igår. Har aldrig varit någon morgonmänniska....ja är mer död än levande när ja är nyvaken.

Har sovit som en kråka dessutom inatt...det har varit för varmt, vaknat av hostan, törstig o en massa andra orsaker....funderar på om man ska ta nå hårt o slå sig själv i skallen så man somnar o sover hela natten....fast...hmmm....då lär man väl vakna upp med årets skallebank istället...inge vidare de heller.


Sitter nu o funderar på om jag ska åka o träna idag....men det får bli ganska lungt igen eftersom kroppen inte är på topp än....fortfarande snorig o har en retsam hosta...sen har min vänster arm fått nå jävla tuppjuck....har konstant ryckningar i en muskel uppe vid axel...irriterande....har haft de sen i går morse. När man sitter o tittar på armen ser man hur muskeln rycker o har sig....fattas väl bara att hela armen ska börja tokrycka hahaha


Nu blir det frukost sen får man se vad man orkar med


PUSS & KRAM

Av Camilla Viklund - 25 augusti 2009 21:30

Ja då har man varit ute o gjort ett litet ryck på jobbet....var så jätte jobbigt...not =)

Hade en körning på mitt enorma pass på 2,5 timmar....hahahaaha


Blev så enormt sugen på att åka ut o fiska när ja var ute o körde. Dom sjöar jag for förbi var alldeles spegelblanka...så typiskt att man inte har något fiskespö. Mitt har gått sönder så jag måste åka o köpa mig ett nytt. Är så härligt att slänga ut ett flöte o sitta o titta på de...dricka en kopp kaffe o fika lite. Lyssna på tystnaden o känna lugnt....mmmm vad härligt.


Nu ska jag ta o fika lite...blir varma mackor ikväll.


PUSS & KRAM!!!

Av Camilla Viklund - 25 augusti 2009 14:29

Idag tog man sig iväg till gymmet en sväng....men de va tungt i kroppen...fast man kanske inte ska träna när man är förkyld kanske men ja kunde inte låta bli....körde lite försiktigt. Hade gärna lagt på lite mer vikt men tyckte att de var lika bra att ta de lite lugnt.

Min axel stökar fortfarande för mig...den vill inte kännas bra. Det gör t.o.m ont i den när jag går =(

Bara att ta det lite lungt med dom övningarna ett tag till....men jag har ju så dåligt tålamod....vill ja ha resultat på en gång ju...har inte tid att vänta o vänta heller.

Idag va det dessutom en massa människor där så man fick vänta mellan övningarna....hmmm har ju varit en så bra tid att åka iväg på förut för det har knappt varit någon alls där. Nu får man väl åka ännu tidigare =(

Av Camilla Viklund - 22 augusti 2009 12:27

Jag behåller min ledning än så länge.....hittade 508 inatt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket namn ska man välja??
 Oskar
 Eddie
 Oliwer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards