Alla inlägg under oktober 2009

Av Camilla Viklund - 30 oktober 2009 11:12

Ja då va de snart dags att hoppa i uniformen o sätta sig i taxin o jobba några timmar. I helgen kommer man få in diverse personer o monster i bilen....vissa bättre än andra. Man har nu den här helgen o sen 2 helger till men sen har jag tänkt försöka få mig en ledig helg. Har nu inte haft de på jätte länge.

Ifjol på Halloween hade jag tagit på mig en ful monsterhatt när jag jobbade....de va faktiskt populärt bland kunderna att man kunde bjuda lite på sig själv =)

Men iår tror jag att jag hoppar över de....sitter i en personbil o då är de inte de lättaste med den här hatten. Lyckades få till en liten mongobild på hur man såg ut ifjol :-s


Förkylningen börjar kännas lite bättre....men man får dock snyta sig en hel del fortfarande. Men man har inte fått baconflunsan som tur är. Är så i valet o kvalet om man ska ta den där sprutan...visst man är uppefter andra människor hela tiden. Men jag tycker de är för osäkert än med allt kring den där sprutan. Har inte bestämt mig till 100% än hur man ska göra. Skulle vilja ha mer fakta framlagt om de där innan jag tar den.


Nä nu ska jag ställa mig o toknysa lite...ska ta o vika tvätten som jag tvättade igår.


PUSS O KRAM!!!!!





  

Av Camilla Viklund - 29 oktober 2009 10:25

Har inte orkat blogga nu på flera dagar....har som inte haft något att skriva heller. Här håller man på att bli dunder o brak förkyld. Jag har fan inte tid att vara förkyld. Hoppas de har blivit bättre tills imorgon för då ska man ut o jobba igen.

Hoppas den här helgen blir bättre än förra helgen. Den va ingen höjdare direkt.


Hade tänkt åka på Storsjöbadet idag med Philip men de blir de inget av....har ingen ork att vara inne i ett varmt o fuktigt badhus just nu.

Nu blir de mer kaffe o bädda ner sig under filten i soffan o titta TV resten av dagen

Av Camilla Viklund - 22 oktober 2009 09:11

Fan va seg jag är idag....har sovit som en kråka inatt. Kunde inte somna igår så jag låg o tittade på TV som vanligt i sängen. Hmmmmm lyckades visst att somna efter en stund. Men vaknade efter någon timme av att jag hade somnat ifrån dumburken....måste börja ställa timern på TV:n på kvällarna så jag slipper vakna o stänga av den.


Igår va jag o Philip upp till hästarna en sväng. Vi tog o körde Tandkräm medans Maria red Sebbe. Men de gick inte så väldigt bra för Philip att följa med. När vi va på väg tillbaka till stallet så fick Tandis springa lite vilket resulterade i att de flög en massa hår på oss o de tålde tydligen inte Philips ögon. De började att klia o rinna från dom....satan oxå...han verkar vara allergisk mot hästar. Inte bra alltså....trodde han skulle få slippa sånt men tydligen inte. Hatar de här med allergier....jobbigt när man själv inte är allergisk mot något.

O sen tycker han ju att de är så himla roligt att följa med till stallet oxå o pyssla på med hästarna....hoppas att de växer bort för han när han blir äldre.


Stack ut efter middagen o jobbade lite....tiden bara flög fram idag....hade fullt upp från de att jag kom in till stan tills de att jag slutade passet. Har ett kort pass att jobba idag oxå.

Håller nu på att tvätta här hemma....Sebastian måste ha med sig lite rena kläder när han åker till sin pappa imorgon. Han ska vara där uppe nästa vecka under lovet. Skönt för han att han kunde åka dit upp....han har inte träffat sin pappa sen i Juli. Så de är bra med dom längre loven för han så att han kan göra en liten resa dit upp.


Nä nu blir de mer kaffe åt en mega seg jag....sen ska man väl försöka få i sig lite frukost innan man djupdyker ner i tvätthögen o tar o viker lite tvätt....visst ja....jag måste ut i förrådet oxå o riskera mitt liv en sväng. Måste hitta Rasmus skridskor innan imorgon...dom ska åka med skolan till ishallen en sväng.

Bara de att de är ju så jävla fullt med prylar i förrådet :-s

De är ju med livet som insatts man ger sig in där o rotar runt bland alla prylar.


Kommer här en bild på mig o Philip när vi är ute o kör. Trist att de är så jämarns svårt att få till en bra bild på sig själv....hatar att vara med på kort för alla bilder ser förjävliga ut :@



  

Av Camilla Viklund - 19 oktober 2009 09:44

Ja då har man gjort bort 4 natt pass....men fan man känner sig nästan bakis idag. De är helt sjukt alltså...föredrar nästan att vara bakis på riktigt än de här.

Har väl varit en hyfsad helg men lördagen va seg att jobba...hände fan inte mycke...sjukt dåligt alltså. Tur man hade go gumsen ute att prata med när de va dött. Jag o Maria L hann sitta o prata en hel del. Tidigare när vi har jobbat har vi bara kört om varandra. Men nu lyckades vi både åka o äta tillsammans o sen sitta o dösnacka lite.

Nu har man 2 jobbhelger till framför sig men sen tror jag att jag ska försöka få en helg ledigt. Har jobbat ett gäng helger nu de här året o de börjar kännas. Börjar bli måttligt less på dessa fyllskader....men som tur är ska jag köra liten bil. Har man bara max 4 pers som gapar i bilen istället för 7. Är oftast lugnare oxå i bilen o man slipper tjafsa med kunderna. Ska ju dessutom få köra min turbil =)


Va ut med Tandkräm en sväng igår....han va helt underbar alltså. Gick jättebra hela tiden. Känns bara tråkigt att man inte har hittat någon kompis åt han eller en stallplats. Så nu blir de nog så att han kommer att följa med Sebbe upp till Åre under vintern.....blir tomt att inte har hästarna att åka till då. Men han kommer hem som tur är till våren. Får väl ta o åka upp till Åre någon gång o sticka ut med han annars kommer jag bli sjuk. När man är van att sticka ut minst 1 g/v till att inte kunna sticka ut alls.


Nu har jag o Philip ätit frukost så nu ska vi försöka hitta på något....vet inte riktigt vad än....funderar på om man ska ta o baka lite småkakor o bullar....ska bara hitta orken som jag har förlagt någonstans ;)



Av Camilla Viklund - 14 oktober 2009 13:46

Idag for jag o Philip upp till hästarna för att ta emot hovslagaren. Sebbe hade ju lyckats tappa en sko efter bara några dagar. Philip han har ju som vanligt tusen frågor till Magnus när han är där o ska sko dom. Villl gärna hjälpa till med allt möjligt.

Sen när han va klar fick Philip borsta Sebbe o sen fick han gå med han till hagen. Sebbe är så otroligt duktig när lilleman går med han. De är nästan så han smyger på tå bakom Philip.

Sen tog vi o mockade ur boxarna oxå efter dom. O som vanligt vill han hjälpa till även med de. Men grepen är lite för stor för han men han kämpar på ändåGlad. Mammas duktiga lilla pojke!

Gick sen in till Maria o Sverker för att fika lite innan vi for hem


Nu sitter man i soffan o latar sig med en kopp kaffe....Philip spelar lite TV-spel medans jag slösurfar runt lite.


Ska ner o titta på en boxplats oxå till Tandkräm...men vi får se hur de blir med den saken....känns nästan bättre att ha han uppe i Kingsta där man har sina bra ridvägar. Sen är ju han van att gå på lösdrift o då stänga in han i en box varje dag känns inte riktigt rätt mot han. Men om han ska gå i Kingsta måste vi hitta en kompis till han som han kan ha där.

Lägger ut en bild på Philip när han hjälper till i stallet =)



  




Av Camilla Viklund - 13 oktober 2009 15:12

Nu va jag äntligen nästan klar med grabbarnas rum....har bara tagit mig 2 dagar att städa deras rum. Men nu har man plockat leksaker....jagat dammråttor....bäddat sängar o nu fattas de bara att byta gardiner. Men de får bli sen. Leksakshögen o tidningshögen deras har minskat ganska fint...har kastat allt som är trasigt.

Är ju som ingen mening att spara på de.

Ska snart ställa mig o stryka men de är ju så jämarns tråkigt att göra de....kan de inte finnas strykfria gardiner.


Ikväll ska jag följa med Maria upp till Wången en sväng o titta på när dom har träning. Kanske man får sig ett o annat tips oxå.

Av Camilla Viklund - 10 oktober 2009 11:06

Har som sagt tidigare sagt att jag funderar på att läsa o bli polis men samtidigt har denna yrkeskategori gjort mig irriterad 2 dagar på raken nu.


I torsdags hade jag en körning till Mörsil....när jag kommer till Mattmar svänger polisen ut från en parkeringsplats...o då ligger dom bakom mig. Inge kontigheter med de eftersom jag håller 70 km/h....har en bil framför mig som ska svänga av så jag saktar ner o blinkar o viker ut lite för att visa att de är en som ska svänga av. Ökar sen farten till 70 igen....men då tycker tydligen dom att de går för sakta så dom kör om mig. Sen blir de 90 o jag kör 90 men de kan jag lova att de gör inte dom. Har dom fri fart eller???? När dom ska bryta mot hastighetsreglerna ska väl dom ändå köra med blåljusen på har jag för mig.


Sen igår när jag jobbade stod jag mellan G3 o Mittpunkten o tittade på människor. Då ser jag hur en kille blir omkullputtad av en annan kille....han kliver upp o går fram emot den som puttade för att prata ser de ut som. Men när han kommer fram till den killen får han sig en smäll istället....då brakar de lös rejält....plötsligt kommer typ 20 andra springande o ska lägga sig i....de är väl 4-6 pers som slåss o en kille hamnar på backen...o då börjar en att sparka på den. Ringer då 11414 o vad kommer man till....Hej o välkommen till polisen...o sen kommer en massa alternativ....de har jag fan inte tid med utan lägger då på o ringer 112 istället....blir då kopplad rätt o berättar för dom att de är ett storslagsmål på gång. Står där i typ 10 min men inte kommer de någon polis inte. Som tur är kommer de en stor grupp men  Föräldrar på stan o då börjar gruppen splittras....men den killen som dom sparkade på hade tydligen lite ont men ville inte ha sjukvård. De ska inte behöva ta så lång tid för polisen att komma när dom säger att dom ska skicka en bil på en gång. De va ju ändå helt centralt de hände oxå...nu var de som tur inga knivar med men tänk om de hade varit de o de tar så lång tid för dom att komma....hinner ju va fan som helst hända.


Blir irriterad när man ringer om hjälp men inget händer

Av Camilla Viklund - 9 oktober 2009 08:36

Satt o funderade vad man skulle ta o hitta på med livet....har hållit på att kolla lite på andra yrken som kan vara intressanta men har insett att då måste jag sätta mig vid skolbänken o börja på att plugga en massa o se har jag fan inte orken för.

Skulle vilja utbilda mig till polis men se då måste jag läsa in en massa ämnen som man inte läste på gymnasiet...tex matte....mitt hatämne....bläääää....inse jag  är värdelös på de...fan jag har ju problem med matten som Sebastian läser o han går i 6:an.

Nä de blir nog till att fortsätta köra taxi istället. Orkar inte plugga.


Ikväll är de jobba som gäller som vanligt....men den här helgen blir de taxi nr 6 som man sitter o kör runt i....ingen ordning på mig....hoppar mellan bilarna hehehee....ombyte förnöjer.

Man får hoppas att de blir nått att göra bara.


Blev sjukt sugen på att skaffa mig en hund igår....satt o pratade med en kompis som ska åka o hämta sig en liten collievalp...vill jag oxå ha...saknar min lilla Collie som jag hade förut. Men han finns nu i hundhimlen sen 1 år tillbaka...men då har man de här med allergier....kan ju inte skaffa vilken hund som helst eftersom Einar o hans barn är allergisk mot pälsdjur.


Nu blir de frukost o lite mer kaffe. Ska åka upp till Maria sen o hjälpa henne med hagen. Tur de verkar bli fin väder när man ska vara ute o stöka på med det.


Pontus  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket namn ska man välja??
 Oskar
 Eddie
 Oliwer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards