Alla inlägg under mars 2009

Av Camilla Viklund - 30 mars 2009 10:54

Idag så har man lyckats få sig en härlig sovmorgon. Både jag o Philip sov till halv 10, sen låg vi kvar i sängen o mös en stund. Nu har man fått en kopp med nybryggt kaffe brevid sin i soffan.

Såg ut att kunna bli en kanonhärlig dag ute men icke....att det alltid ska blåsa isbitar när solen lyser ute.


Igår var jag ut en sväng med TK...vi tog en kort liten runda i skogen...satt o tokspanade efter älgarna...för det var hur mycke spår som helst i snön o vissa såg rätt så färska ut. Hade trott att det skulle bli en härlig sväng men hästen var ju helt puckad...var rädd för minsta lilla ljud som han hörde. Var tvungen att hoppa av han o stå o prata med han för att få han lugn.

Till slut så lyckades han slappna av o varva ner så han gick att rida ordentligt.


Efter vi hade ätit middag skjutade jag hem mina barn till deras pappa...nu blir det tomt hemma igen. Det blir så tyst när barnen har åkt på söndagarna. Visst har man kvar Sebatian o Philip här men det fattas ändå en massa barn. Skulle vilja att dom jämt var här men det blir orättvist mot den andra föräldern.

Av Camilla Viklund - 28 mars 2009 23:25

Ja då var det dags för årets fotbolls cup...det gick rätt så bra för grabbarna. Dom ledde tills det var 2 matcher kvar...men dom hamnade inte sist i allafall utan det blev en 3:e plats för dom. Det var roligt att se hur dom hade utvecklats i sitt spelade från ifjol. Dom var ju hur duktiga som helst. Men det var segt att sitta där borta mellan alla matcher. Man var ju en hel del seg eftersom jag hade jobbat natten.

Jag var hemma 3 inatt men lyckades inte somna förren halv 4. Kl kvart över 8 kommer Einar in o väcker mig o säger att Maria hade problem med att lasta Sebbe.

Jag hade ju lovat henne om att hon hade problem kunde hon ju ringa mig så skulle jag komma upp o hjälpa henne. Det var bara att slita på sig kläderna o blåsa upp dit.

Sen var i Krokom då hela dagen...tog en sväng på Kläddax för att köpa mig ett par nya byxor som jag kan ha på jobbet. Mina förra gick sönder igår när jag fastnade i något vasst. Hittade ett par som var på rea...priset var nu 88 kr men när jag kom till kassan behövde jag bara betala 49 kr för dom. Det kallar jag mega fynd.

När jag kommer till Kingsta så ringer mobilen...då är det en av dom tjejerna som oxå hjälper till med hästarna som har trillat av Tandkräm ute i skogen o hon undrar vart jag är...om jag kan åka till stallet o ta emot hästen när han kommer hem. Som tur är jag alldelles i närheten så jag svänger bara upp på gården o kollar om jag ser han. Men han syns inte till så jag börjar gå mot det håll som dom har befunnit sig i. Möter han efter en bit o får tag i han utan problem. Hoppar upp på han o rider mot tjejen för att hämta upp henne så hon slipper gå hela vägen. TK funderar på vad vi håller på med som sitter 2 på hans rygg men går hemåt utan problem.

Kom bara på efter en bit att oppps jag har ingen hjälm på mig igen...men man satt ju tryggt där uppe på ryggen hans.

Ska sticka ut en sväng med han imorgon hade jag tänkt mig.

Av Camilla Viklund - 27 mars 2009 16:01

Har varit o tvättat min pärla idag...men han har redan blivit skitig :(

Till sommaren ska han sänkas o få solfilm på sina rutor...fin han kommer att bli då :)

Av Camilla Viklund - 27 mars 2009 15:58

Idag hade jag ingen ork i kroppen för att rida utan jag o Tandkräm tog oss en promenad istället. Fast på ett ställe blev det så djup snö att jag orkade inte gå utan jag hoppade upp på ryggen hans o red han hem istället.

Hade bara grimskaftet att hålla i mig i o sen kom jag på att jag hade ingen hjälm på mig heller.

Men men hade jag ramlat av så hade man hamnat i djupsnö så man hade landat mjukt :)

Av Camilla Viklund - 26 mars 2009 22:22

Min pärla till bil var till doktorn idag för en hälsokontroll...tyvärr snubblde den på sista kollen. Handbromsen tog inte riktigt så bra som den ska. Men annars är han i topptrim :)

Mitt avgassystem är precis så pass stort eller litet att det är godkänt...får inte sätta dit ett större...men det behöver jag inte...han mullrar fint när man drar på...like it :)

Sen så hörde jag att jag behöver inte ha dom röda reflexerna bak under ljusrampen. Den är den mörkaste man kan ha...men den är helt godkänd. Funderar om jag ska ta bort dom...det är inge vackert med dom där.

Imorgon ska han få sig en tvätt för att han var så duktig idag.

O jag har ju satt fast min klädsel helt på baksätet oxå...nu ska man bara dra fast den runt framstolarna...sen in med nya mattor o beställa nya pedaler till han.

Av Camilla Viklund - 26 mars 2009 18:38

Inse vad man är trött idag...gick o la mig kl 07 imorse efter att ha jobbat ett X antal timmar...det blev precis laglig tid när man loggade ut. Chifen lär gnugga händerna sina när dom ser hur bra det gick igår. Ca 7200 körde man in till dom. Men så hamnade man på turkörningar hela tiden som gav rejält med pengar oxå.

Sista körningen man gjorde då stack man till Hammarstrand o hämtade en flygtaxi. Vilken jävulskt tråkig väg det är att sitta o köra. Dit gick väl bra för då kunde jag poppa stereo som jag ville men sen när man hade hämtat upp kunden går det ju inte att göra det. Det värsta var ju att hon satt o sov oxå...det blir man ju inte direkt piggare av heller.

Sitta o lyssna på när dom snarkar en i örat...inse vad sövande det var.

Möter en massa kollegor sen på flygrakan som man ser hälsar på en försent...dom måste ju ha tyckt att jag var årets snobb alltså.

Men mina ögon var för trötta för att se vilka det var....sorry.


Har varit hos mina gosehästar en sväng idag...men jag hade inte någon barnvakt så jag kunde inte sticka ut o rida...men jag pysslade om dom i hagen istället...gav dom lite ompyssling så istället. Man fick genast lite ny energi när man hade fått lite närhet av dom.


Nu har man ätit middag o ska snart åka till Krokom för att hämta barn från träningen...sen ska man slöa till i soffan framför TV:n o mysa lite med barnen innan dom ska gå o lägga sig.

Av Camilla Viklund - 24 mars 2009 15:45

Idag trodde man att det skulle bli varm o skönt ute men fasiken vad det drog kallt ute. Så jag o Philip bestämde oss för att åka in till stan en sväng. Hade tänkt o fara på Price Off för att titta lite på deras jätte rea.

Men när man kom dit hade dom ju stängt butiken inför rean. Satan oxå...då tog vi o for på Ö & B istället. Invisterade i 6 st STORA påskägg som jag sen ska fylla med godis.

Sen brukar jag gå ut o gömma äggen ute o barnen får varsinn karta över området o sen ska dom ut o leta efter just sitt ägg. Det tycker dom är hur roligt som helst. Det är så roligt att stå o titta på dom medans dom försöker tyda min kråkfötter...o sen lyckan när dom hittar sitt ägg.

Sen var vi in på Rusta en sväng o glodde innan vi tog o shoppade lite inne på Coop.


Sen när man skulle åka hem hade fronten på min pärla kunnat bli väldigt rynkig. Jävla gubbjävel som svängde ut framför mig vid MC Donalds...han ser att jag kommer men ändå kör han ut i korsningen. Plus att den jäveln måste stanna för det kommer bilar från andra hållet oxå...tur man har bra bromar o snabb reaktion. Glo på han o vrålar gubbjävel...fan vad förbannad jag blev...det är sånt som orsakar olyckor.


Nu håller man på att laga köttgryta med grönsaker med pommes strips....mums vad det luktar gott. Man blir ju hungrig av doften :)

Av Camilla Viklund - 23 mars 2009 10:54

Ja då har man en ny dag att kämpa sig igenom. Som tur är e man ledig idag...om man inte ska vara snäll med sin man o ta kvällstimmarna av han så han får vara ledig. Vi får väl se vad han säger.


Man mår lite bättre idag men man har många funderingar som snurrar i skallen på en o man får ingen riktig ordning på dom. Man har som inte haft tiden att sitta i lugn o ro o känna efter heller hur allt är. Som tur är har man haft underbara människor som har hört av sig o bryr sig om en. Det känns helt underbart...ni vet vilka ni är :)

Än en gång tack för att ni finns. Önskar bara att man hade mer tid att träffas o sitta o prata utan en massa andra saker som stör en.


Fick lite magknip när man läste dagens tidning....björnen har vaknat till här i Nälden...fan nu törs man ju nästan inte ge sig ut i skogen med hästarna...man kommer ju att sitta o tok stirra efter den nu oxå.

Alla andra av skogens djur går bra men jag vill inte träffa på en sånn. Dom är rätt så läskiga tycker jag....stora o farliga.

En älg är som lugn att möta men inte en björn.


Nä om man ska kasta sig in i tvätthögen igen o fortsätta vika tvätten...nysa lite till...fan jag nyser ju som en tok när jag viker denna jävla tvätt. Varför kan inte tvätten vika sig själv o hoppa in i skåpen. Vilken lycka det skulle vara....hhahahaha

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket namn ska man välja??
 Oskar
 Eddie
 Oliwer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards