Alla inlägg under november 2009

Av Camilla Viklund - 30 november 2009 11:05

Philip har nu äntligen blivit torr på dagarna....även flera nätter på raken har han varit torr i blöjan på morgonen när han vaknat. Skönt att man snart kan skippa blöja helt på han. Men de har gått lite väl fort nu....kommer väl säkert ett bakslag för han. Men just nu går allt bra o han är jätte stolt när han har gjort sina behov på toaletten.

   Här är han 3 ½ månad


Philip på sten   O här är man 3 ½ år

Av Camilla Viklund - 30 november 2009 10:35

Känner att snart kommer ja nog ställa in julen här hemma....blir så less på att allt man gör bara blir förstört hela tiden. Tappar verkligen lusten för allt som har med julen att göra när man inte kan få ha de fint runt sig.

Man plockar o stökar här hemma inför advent....går några timmar sen ser de ut som ett kaos igen. Är de så jävla svårt att kunna hjälpa till med att hålla ordning här hemma????

Ska de vara så här blir de fan inte någon jul här hemma utan då tar ja bort allt o sen skiter ja i att plocka efter alla andra. Inte bara de utan de man ställer fram får fan inte heller vara ifred...Ååååååå va less ja blir.


Nu har ja gnällt lite =)


Helgen har man tillbringar mest i taxin o jobbat...fredagen va ett enda skitpass. Först hade man en massa dregg bara i bilen. Körde ett gäng ungdomar till en festlokal....undrar om de va någon i gänget som hade passerat 18 alltså...dom såg inte gamla ut. När man kommer fram o de ska betalas så kommer dom 1 o 1 med en massa småpengar...ska man sitta där o tokräkna enkronor o femmor. Fel att 1 betalar o dom gör upp de där sen. Senare va ja o hämtade ett gäng med gubbar...dom va fan minst lika jobbiga...men dom kunde åtminstone betala som folk iaf. Kvällen va seg....hände som inte så mycke. Va o drack lite kaffe på Scandic på natten....men se de skulle ja inte ha gjort. Min mage ballade ur totalt...började att göra ont...mådde illa o kallsvettades. Va som bara att ringa växeln o säga att man inte mådde så bra o for hem istället.


På lördagen fyllde Sebastian 12 år...han o ja tillbringade många timmar på Storsjöbadet. Han tyckte de va den bästa födelsedagen på jätte länge =).

Einar o Philip dom va o tittade på Rebecka som va på danstävling...gick jätte bra för henne för att vara första gången....en 2:a placering i vuxen klassen...o hon är bara 16 år =)

När vi kom hem la ja mig o vilade lite....skulle ut o köra 22-06 sen. Natten flöt på rikitgt bra alltså...hade kanontrevliga kunder o bra med jobb. Då blir de roligt att jobba.


Igår hade man en slappar dag hemma...gjorde färdigt de sista julpyntet...sprayade julsnö på barnens fönster..blev jättemysigt. Försökte mig på att ta ett kort på de men de blev inte nå bra så jag struntar i att lägga ut dom.

Sen på kvällen kom Rickard hit med barnen....nu ska mina småtroll vara hos mig 1 vecka =)

Av Camilla Viklund - 27 november 2009 18:01

Idag orkade ja inte laga någon riktig mat. Man är fan helseg efter man har jobbat natten till kl 06. For ner på affären o köpte färdiga plättar som man bara värmde på till Sebastian & Philip. Själv åt man en Pan Pizza till middag. Ska nu snart ut o knega lite inatt oxå.

Va bra med jobb igår så man hoppas på de ikväll oxå. Men de va min lediga helg de här....skulle faktiskt ha varit ledig hela helgen men se så blev de fan inte.

Alla andra kan sitta o ha sitt fredags o lördagsmys....ja sitter där i min taxi o jobbar istället.


Nä inte på nå vidare humör för att sitta o skriva...kommer bara att sitta o kräkas en massa galla o tycka mega synd om mig själv.


Ha en bra kväll ni andra

Av Camilla Viklund - 23 november 2009 13:36

Köpte ett nytt schampo igår som man har hört en del om o sett reklam om. Fan va de luktar gott av håret efteråt o mitt hår blev supermjukt när de hade torkat.

Ångrar inte att ja gick på reklamen om de här.

Köpte den lila flaskan...den luktade godast. Den oranga luktade blääää.

  

Av Camilla Viklund - 23 november 2009 13:16

Ja då va de snart dags för advent igen....tycker nyss de va jul egentligen men konstig nog kommer den tillbaka varje år igen. Har mycke som ska göras den här veckan innan söndag.

Det ska bytas gardiner...ställas fram tomtar o ljusstakar....bakas en del kakor o bullar. Brukar som byta gardiner i varje rum utom vårat sovrum....tycker inte att de behövs där inne men som köket, vardagsrummet o barnens rum brukar ja julpynta. Ska införskaffa lite nytt pynt oxå....har hittat fina stjärnor på fot som ja ska ha i vardagsrummet o sen såg ja julkulor med belysning som ska hänga i barnens rum. Kommer bli kalasfint.

Sen ska de byggas ett pepparkakshus....hoppas de får vara helt iår...varje år hittills har de gått sönder innan jul. Bara att hålla tummarna iår för att de håller hela tiden.


Sen på lördag fyller Sebastian år...Han o jag ska ha en heldag i stan då. Funderar på att åka på Storsjöbadet med han o sen får han välja vilken resturant vi ska äta på. Kommer bli en rolig dag för han. Sen på kvällen ska ja ut o jobba en sväng... va ju så snäll att ja tog på mig ett pass så andra kan vara ledig istället.

Men Sebastian o Richard ska ha en grabbkväll här hemma istället...kommer säkert bli roligt för dom.


Nu ska ja ta o dyka ner bland sakerna i förrådet o se om ja hittar allt...de är ju en säkerhetsrisk att ge sig in i de där....bäst att ta med sig mobilen om allt rasar över mig så man kan ringa på hjälp.


PUSS & KRAM!!!

Av Camilla Viklund - 19 november 2009 13:27

Ja igår hade man årets segaste kväll när man jobbade...fick meddelande vid 21 tiden om att alla 23 bilarna skulle stanna kvar ut pågrund av att SAS va försenat till kl 23:45...Skrikandes....ghaaaa jag blir knäpp när nå sånt händer. Hände som inget på kvällen heller...va fan helt dött på stan alltså. Fick sen en meddelande till om att flyget va ytterligare försenat o nu till 00:30....då höll ja fan på att gå upp i små molekyler. Jag skulle ju sluta kl 23 men de va bara att bita ihop. Inte hade man med sig mini heller o inte någon bra bok. Mobilen gick inte att surfa på heller så de blev till att sitta o döstirra ut genom fönstret. Höll på att somna av tristess....sen fick man höra att vissa av 23 bilarna fick göra kväll men inte ja inte. De finns dom som har tur alltså.

Va ut på växel o tog mig en kopp kaffe....när ja va på väg dit ut fick man ett nytt meddelande om att den här gången va dom beräknad till 01:10....allt detta pga en jävla storm nere i SKÅNE.

For sen ut mot flyget för att få besättningen...de är en snabb körning att ta...för ja ville ju göra kväll någon gång.

Efter många om o men kom dom äntligen o efter man släppt av dom skyndande man sig att blåsa hemåt.

Loggade ut 02:24.....bara lite övertid då.

Va inte upplagd för att jobba så länge.....hade sovit dåligt natten innan...klivit upp tidigt för att skicka barn till skolan...sen inte vilat mycke på dagen eftersom ja bara skulle köra till 23. Somnade som en klubbad säl när ja äntligen fick lägga mig på kudden.

Av Camilla Viklund - 18 november 2009 15:42

Igår la min underbara mobil av...de gick fan inte att få igång den igen efter de att ja slagit av den. Inse fakta va förbannad ja blev alltså. Plockade lös batteriet...satte tillbaka de o gjorde ett nytt försök att starta den men icke...den va dödare än dödast. Bara att inse fakta att ja blir tvungen att lämna in den på lagning.

For in på Elgiganten idag med den o dom ska skicka iväg den...får man se hur länge man blir utan den då. Min son Rasmus va så snäll o lånade ut sin mobil till mamsen.


När ja skulle sluta mitt pass skulle ja ringa chaffören som skulle ha taxin dagen efter...då funkade inte taxi mobilen heller...##&&&&%¤¤##""%&#¤"&...fan va ja satt o svor i bilen. Funderade på hur fan ja skulle lyckas lösa de med att få tag i han då så han skulle kunna komma ut o möta mig. Hmmmm kollade vilka bilar man hade ute...aha skicka textmeddelande till 14 o bad han ringa Einar o hälsa att han skulle ringa till Janne o meddela att ja va i Krokom.


Va så snäll igår oxå att ja tog med mig lite bullar ut till flyget....de blev väldigt populärt bland mina kollegor alltså. Vissa kastade sig nästan över dom =)....fick till o med en kram av en person som ja aldrig hade kunnat tro att han skulle göra de. Ska väl vara lite snäll där innan jul oxå o baka lite småkakor o lussebullar dit ut.


Nu ska ja ta o laga lite mat innan jag ska ut o köra några få timmar. Får bli lasagne o lite sallad till familjen idag.


PUSS & KRAM!!!

Av Camilla Viklund - 17 november 2009 15:50

Igår efter man ätit middag o stökat bort den fick ja ett bakryck....ställde mig o bakade 100 bullar o sen tog ja o slängde ihop en plåt med Chokladrutor. Men av dom finns de inte många kvar just nu. Barnen har ätit flera stycken för att inte tala om gubben som när han kom hem igår kväll o insåg vad man bakat drog i sig flera stycken.

Tur de gillas de man bakar =)

Tydligen finns de vissa kollegor som oxå gillar mina bullar....funderar på om ja ska ta med mig några påsar ut på flyget ikväll när ja ska jobba. Beror på hur pass snäll jag ska vara.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket namn ska man välja??
 Oskar
 Eddie
 Oliwer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards