Alla inlägg under september 2009

Av Camilla Viklund - 30 september 2009 10:33

Idag när jag klev upp väntade mig en helt underbar överraskning. Min äldsta son Sebastian hade kokat kaffe till mig innan han gick på skolan. Sen hade han skrivit en lapp till oxå som han hade ställt brevid kaffekoppen.

 

God morgon mamma!

Här får du nykokt kaffe

 

Älskar dig

Mvh/ Sebastian

 

Jag blev alldeles varm i hjärtat o lite tårögd när jag såg de. Dom är ju helt underbara barnen.....härligt när dom kommer med såna saker utan att man behöver be dom om allt.

Av Camilla Viklund - 30 september 2009 10:26

Igår fyllde min lilla pojke 8 år....vad tiden har gått fort. Tycker nyss han va en liten bebis. Han o hans farmor fyller år på samma dag. Kommer ihåg när jag väntade han o vi fick veta vilken dag som han skulle födas på.Farmor hon sa att han skulle födas på hennes födelsedag men de höll inte jag med om. För då hade jag varit tvungen att bära han 2 veckor över tiden. När förlossnings datumet kom så ville inte den lille mannen komma ut utan han låg kvar i 2 veckor. Så på morgonen den 29:e då bestämde han sig för att de var dags.

Vi ringer farmor o säger att hon fick rätt....dessutom fyllde hon 60 just de året oxå...en present som heter duga fick hon  



                 

                                                                                         

Av Camilla Viklund - 26 september 2009 14:41

 Jaha då var de en ny lördag igen...man jobbar som vanligt när de är helg.

Va ute o jobbade igår o med min vanliga tur eller otur fick jag en långresa igen....körde ju 18 så va kan man annars räckna med. Hade hunnit vara inloggad ca 40 min när de plingar till på skärmen...Lassarettet till okänd zon...tackar så klart ja på de jobbet....börjar läsa o inser....JIPPI jag ska till FUNÄSDALEN med en bår...suck suck suck.

Varför lyckas jag alltid få dessa långa sjukisar....fan jag va ju till Lillhärdal sist jag körde den där bilen.

Men de hände ju som inte så mycke i stan heller så de va ju bra att få in lite pengar på bilen.

Sagt o gjort...bäddade bilen o sen for man iväg....resan gick smärtfritt ner...gubben va tyst o snäll där bak. Han somnade nog ganska omgående...väl nere i Funäs skulle jag försöka hitta dit jag skulle oxå...inte direkt lätt men jag lyckades. Ringer på för att personal ska öppna....händer fan inget....ringer flera gånger....tillslut står jag nästan o tokringer på klockan. Ingen reaktion alls där inne....ringer mobilnummret som är på bokningen. Vilket går till distriktsköterskan....jippi kajej....hon är i Storhogna.

Svär en enormt fin ramsa som vi inte ska upprepa igen hehehehe....beslutar mig för att gå o kolla in genom några fönster som jag ser att de lyser i....halleluja där inne sitter personal. Knackar lite försiktigt på rutan för att inte skrämma ihjäl dom. Lycka dom kommer o öppnar. Får äntligen lämna av o vända tillbaka till stan.

Alla älgar o renar höll sig borta från vägen som tur var.

Väl tillbaka i stan tycker växeln att jag ska ge mig ut på nästa resa men de tackar jag faktiskt nej på. Har just kört 42 mil o hade ingen större lust att ge mig iväg på nästa tur.

 

Kvällen va rätt så lugn i stan...hade en bra körning till...Folkets hus till Krokom via adress där. När jag blir ledig i Krokom träffar jag på en kollega som har lite problem. Han hittar inte en gata där så jag måste visa han vart han ska....skönt att man hittar själv på ett ställe iaf.

 

Avslutar min kväll genom att åka på Statoil o ta mitt kvällsfika där..hehehehe..men fick en hamburgare som gick att äta nomalt den här gången...de var inte Susanne som gjorde den...för då hade jag som vanligt haft problem med att äta utan att spilla på mig. Träffade på L där så vi stog o surrade en stund innan jag skulle ner till Brunflo med bilen o hämta min egen pärla.

 

Nä gott folk nu ska jag ta o figulera ut någon middag till familjen...sen blir de till att ta de lugnt tills man börjar jobba 21-04.

 

PUSS & KRAM!!!!

Av Camilla Viklund - 24 september 2009 22:43

Idag tog ja mig äntligen iväg för att träna....fan jag har ju inte varit iväg på flera flera dagar nu....jag borde ju skämmas ordentligt. Men jag kan ju skylla på att jag har varit förkyld o min mamma sa alltid till mig att man ska inte träna när man är sjuk...hahahahaha.

Men de var grymt skönt att va där...körde ben igen...så nu kommer jag ha träningsvärk imorgon skulle ja tro.

Måste ta mig iväg o kolla upp min axel o få några övningar till den som inte gör ont...men jag ska bara få in i min skalle att jag ska lägga dom pengarna på mig själv. Men som vanligt lägger jag hellre de på barnen än på mig.


Efter träningen for jag runt på stan o uträttade lite ärenden. Hämtade olja till taxin....köpte nya tändstift till MPJ...sen handla lite mat.

Sen höll man på att smälla med Berten oxå....jävla idiot gubbe som inte kan trafikregler. Satan så förbannad jag blev. Stod vi trafikljusen vid Fyrvalla o skulle svänga höger. Kommer de en bil från vänster som ska in på samma väg som mig...men jag måste stanna för de kommer fotgängare på övergångsstället. Precis när jag ska köra iväg så svänger den jävulen framför mig. Han hade kunnat få sig en fin buckla i sidan....men som tur va hade jag snabba reflexer igen. Vill inte skada min Bert Mobil heller.


Blåste sen hem för att byta om innan jag skulle ut med Tandkräm....jag o Maria stack ut tillsammans idag på långrundan. Gick kalas bra ända tills de att vi ska galoppera....Maria fick sticka lite före mig o de brukar aldrig vara nå problem.

Förutom idag....han blev helt jävla puckad i skallen....började stegra o sparka bakut....o de brukar han inte gör.

Fan va förbannad jag blev.....o sen lossnade ena tygeln...så där satt jag o kunde bara styra åt ett håll...lyckas efter många om o men få fast tygeln igen. Sen sticker vi efter Maria....vi hade hamnat rejält efter.


Nu blir de till att titta på NCIS innan man ska besöka John Blund ;)


PUSS & KRAM!!!

Av Camilla Viklund - 23 september 2009 19:52

Va in till stan en sväng idag med Philip....behövde fylla på lite i kylskåpet o då tänkte jag att då tar vi o provar ICA Maxi. Fan va de va stort där  inne....tur de fanns karta på vagnen så man hittade dit man skulle.

Va ju gigantiskt där inne....fräsch butik va de oxå men man hade ju stora problem med att hitta där inne. Efter många om o men hade jag till slut lyckats handla färdigt.

Bara att åka hem sen o börja med middagen...utfodra ett gäng vrålhungriga grabbar.

Som vanligt när jag ska koka ris orkar jag inte stå o mäta ris o vatten utan jag bara häller i som jag tycker blir bra.

Vilket slutade med att jag hade kokat ris till ett helt kompani....hehehehehe


Maria va förbi här en liten snabb sväng....hon skulle ner till ishallen o träna men jag hade nästan precis ätit när hon kom hit så jag orkade inte följa med....hade ju kräkts upp all mat om jag hade ansträngt mig för mycke.

Men vi ska försöka sticka ut med hästarna tillsammans imorgon.


Har även tänkt åka in på Friskis o träna en sväng på förmiddagen. Har ju varit enormt lat nu på den fronten....måste ta mig i kragen o ruska om mig själv i de här fallet.

Kroppen blir ju helt förslappad....de dallrar på alla delar när man rör sig.


Nu ska jag dricka lite kaffe o titta på Wipeout US...sen blir de till att lägga barnen.


PUSS & KRAM!!!!!

Av Camilla Viklund - 22 september 2009 12:23

 Seg man blir dagen efter man har jobbat natt....visst jag körde inte hela natten men de blev många mil jag gjorde.

Hade tänkt försöka sluta lite tidigare igår men det sket sig rejält. Kl 20 fick jag en körning ner till Lillhärdal....ovanligt att jag åker dit då....NOT .....vet inte hur många gånger jag har hunnit med körningar dit ner nu...så jävla segt att köra dessa 40 mil.

På vägen hem fick man ju se 1 rejält stor älgtjur....synd att de var så mörkt ute annars hade jag stannat o tagit en bild på den. Efter några mil ser man nästa älg...bara de att den här gången kommer den upp på vägen framför bilen.

Sånna gånger saknar man att sitta i "min" taxi....man känner sig rätt så liten i personbilarna när dom kommer upp på vägen framför en. Stampar på bromsen o slänger mig på signalhornet....då skyndar den sig av vägen.

Phuuuuu...de va nästan så att jag kunde ha räknat hårstrån på den.

Resten av vägen hem är händelselös....förutom någon enstaka räv som kommer över vägen.



Av Camilla Viklund - 20 september 2009 08:45

 Idag va jag o Maria ner med hästarna till ridplanen...byggde upp lite hinder som vi gav oss på Glad.

De var jätte roligt att göra något annat än skumpa runt i skogen...Tandkräm va faktiskt jätte duktig men han tyckde det blev lite jobbigt efter en liten stund o då satte han sursidan till. Men efter lite svordomar mm så hoppade vi några gånger till. Men de var tvungen att höjas till ca 50 cm innan han hoppade ordentligt. Innan de så klev han mest över hindren.

Inte som Sebbe inte....han hoppade så fint även över dom små hindren.


Efter de blåste man in till stan till Jämtkrafts Arenan för att titta när Sebastian hade sin sista fotbollmatch för den här säsongen. De va rejält stort där inne...grabbarna såg så små ut där inne på den stora planen.

Härlig upplevelse för dom att få spela där.


Väl hemma blev de pizza till middag....orkade inte laga någon mat. Tur man har LaCita nära som man kan hämta mat ifrån.

Av Camilla Viklund - 19 september 2009 13:56

Min tunga är ond na jävulskt....satan i gatan vad det gör ont!!!!

Den som är lite kräsmagad kanske inte ska fortsätta läsa nu när jag ska förklara varför!!!




Har under flera dagar varit väldit öm i tungan o inte kunnat äta som vanligt. Fick förklaringen inatt när jag kom hem efter jobbet o tog en närmare titt på tungan.

Min senaste piercing i tungan hade jag tydligen köpt för kort stav till. Så när tungan svullnar över natten så har de svällt så mycket att den nedre kulan åkt in i tungan så den syntes inte....PANIK PANIK....får inte något grepp om den kulan för att kunna ta ur den. Så med våld måste jag trycka ut kulan igen....satan vad ont de gjorde. Tårarna rinner o händerna skakar....men ut ska den.

Lyckas till slut få ut kulan så jag kan få grepp om den igen....efter många om o men lyckas jag även skruva upp den o ta ut staven. Ska då sätta tillbaka läkstaven men då börjar det jävlas igen. Får bara in den från ena hållet men då är det problem med att sätta tillbaka kulan. Men tillslut lyckas jag få in den från rätt håll så jag kan få dit kulan oxå.

Men ajajajajajajaj vad ont de gör....men nu sitter en längre stav på plats...men det är krånglit att byta när man har 2 st i munnen....får jag hoppas att de funkar med den här....vill inte vara med om detta igen.

Men nu pratar man lite småkonstigt igen...tungan svullnade efter min behandling. Men de lägger sig snart o man kanske kan börja äta normalt igen utan att de gör ont.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket namn ska man välja??
 Oskar
 Eddie
 Oliwer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards